Menic DC>230V sit?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Září 20 11:15:09 CEST 2006

:-) a to me v diskuzi na www.tzb-info.cz nejaky solarni ekolog (demagog)
napadl, ze tomu nerozumim a navratnost FV panelu je cca 2.5 roku, coz
promptne dolozil nejakou studii http://www.nrel.gov/docs/fy04osti/35489.pdf
Cena toho "ekologickeho" nesmyslu se musela pohybovat kolem 5M Kc
Za 2 roky vyrobili energie za 27.000,- tak mi vychazi navratnost 185 let a
to se jim nesmi nic rozbit :-)

Se divim, ze na te tabuli nemaji i nejaky contdown dni do dne,kdy se to
zaplati :-)

Navratnost... :-)
Dneska, kdyz jsem sel pro svacinu, jsem se podival na displej ktery
ukazuje efektivnost solarnich panelu umistenych na 2 5ti patrovych
budovach TU Liberec.
Aktualni vykon: 400W
Celkova vyrobena energie: 27MWh

Bezi to 2-3 roky, cisla myslim mluvi za vse. Jmenovity vykon je tusim
20kWh ;-)
Cenu si netroufnu odhadnout, I s dotaci tusim par (desitek?) MKc

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of David Veramon
Sent: Wednesday, September 20, 2006 9:54 AM
To: HW-news
Subject: RE: Menic DC>230V sit?

Pochybnost navratnosti invetsice jsem uz zminoval.
I kdyz pouzijete menic Sunrise Mini, ktery je urcen
pro vykony kolem 1kW, tak se nedostanete s cenou nize
nez 40kkc. Nevim kolik jste schopen dostat s tech
"vetru", co mate doma :-), ale bojim se, ze o mnoho
vic nez ze slunecni energie to nebude.
David B.