Tlumivka pro step-down

Petr Tosovsky petrtoshw@gmail.com
Pondělí Září 18 08:10:29 CEST 2006

Zdravim vsechny.
Mam vypocitat tlumivku pro step down menic. Pomoci kalkulatoru z webu jsem
dosel k tomu ze by mela mit indukcnost 840uH. Menic by mel dodavat maximalni
proud 20A (f=40kHz). Podle katalogu od Semicu jsem vybral material CF138 a u
nej Bm 0,2T. Nevim ale jake vybrat jadro. Zkusil jsem vzorce ze starsich
skript, ale vysledny prurez jadra vychazi tak velky ze by ta tlumivka pro
sebe potrebovala vlastni skrin. Myslim ze by nemela byt zas tak velka. Neni
velka uz ta indukcost? Nevim jestli pozadavek na minimalni zvlneni proudu v
tlumivce je spravny. Byl by nekdo schopny vysvetlit mi jak se to spravne
navrhuje? Mimo skolni teorie o tom nevim nic, takze je to skoro jako vubec
nic. :-)
Vychazim z techto parametru
http://www.semic.cz/pasiva/B05_01.pdf
http://www.semic.cz/pasiva/B05_27.pdf