Re: [OT] Program na výpočet tepelných ztrát (tepelných toků)

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Září 16 20:45:00 CEST 2006

 16.9.2006, 20:17:52

R prestupu tepla se uvazuji normalizovane hodnoty, podle 8 let stare
knizky kterou mam po ruce je to 1/8 interier a 1/23 exterier m2K/W.

Kondezace vodnich par se opet pocita pro normalizovane  podminky,
nejcastej:
interier 20 st.C, vlhkost vzduchu 60%, exter. -18 (-16) st.C, 85%
Za techto podminek nema dochazek ke kondenzaci par ve stene. Je to ale
velmi prisna podminka, kterou nelze dodrzet ani napr. pro klasickou
plnou cihlovou zed 60cm. Proto je u konstrukci odolnych vlhku,
(mineralni stav. mat) kondezace pripustna pokud je rocni bilance
zkondezovane pary zaporna, tedy v lete by se vyparilo vice vody nez v
zime zkondenzuje.

Vypocty ne zcela trivialni, pouzivaji se bud graficke metody nebo num.
simulace.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz