OT - Re: Stolní DVD a DivX

JD jirkonf@seznam.cz
Pátek Září 15 20:29:34 CEST 2006

...ok, na velky hdd se vam vlezou stovky hodin primo, ale co kdyz ho
zaplnite a chcete si neco archivovat? Budete to palit v mpeg-2 na stovky
DVDcek? Docela nechapu proc se tu vubec dneska rozjizdi nejake digitalni
vysilani v mpeg-2, uz to meli rovnou udelat v mpeg-4 (=divx, xvid). Rekl
bych ze je to opet ciste marketingova zalezitost, zachvili bude pasmo
opet zaflakane a tak se to bude zvova predelavat na mpeg-4 (aby mohli
vysilat dalsi kanaly), lidi si budou KUPOVAT nove settopboxy, televize,
tunery do pc. Kdyby se to udelalo rovnou do mpeg-4 tak by vyrobci (jak
samotnych vysilacu tak spotrebky) prisli o velke penize - a ty sou prece
az na prvnim miste.

BTW - docela se pozastavuju nad tolik opevovanou "digitalni kvalitou
DVD", vzdycky kdyz koukam v elektroshopech na nejakou vetsi TV (hlavne
LCD / plasma) kde bezi nejake to demo, nebo i normalni film z DVD, tak
tam proste ty ctverecky po kompresi vidim (hlavne u ostrych hran pri
rychlejsim pohybu nebo zmene sceny) a muze mi kdo chce co chce tvrdit ze
to je normalni (odpoved prodavace na mou otazku proc tam sou a co to je
- zkousel sem ho). Kdyby bylo DVD v mpeg-4 misto 2 tak se vsadim ze by
byl obraz perfektni.

...tak asi k tomu je DivX, Xvid...

JDrozd