Pb - akumulator

pyjan pyjan@tiscali.cz
Čtvrtek Září 14 14:20:26 CEST 2006

je třeba vycházet z nabíjecí charakteristiky. Klasické Pb akumulátory
mají v nabitém stavu naprázdno 2,8V na článek. Kdysi jsme to na
startovacích bateriích pro diselagregáty řešili tak, že po odběru se
zaplo nabíjení na proud odpovídající 0,1 Ah a po dosažení napětí 2,5V na
článek se přeplo na udržovací režim 0,01Ah.  Problém se vyskytl při
opakovaných startech, kdy se akumulátory nestihly nabít a došlo k jejich
vybití. Pak se muselo startovat ručně z tlakové lahve vzduchem a to byla
docela pakárna. Na operačních sálech zatím svítili svíčkami, protože
vyhnilo i nouzové osvětlení.