OT Zateplovani bylo Rezacka polystyrenu, jak velky zdroj?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Září 11 11:38:29 CEST 2006

Jak píšete, dnes lze sice koupit pěnové sklo a tím zdi izolovat, ale 1m2
40mm desky stojí cca 600Kč, únosnost takové desky je jen 0,9MPa.

Zkusím to večer propočítat, ale u podsklepené stavby nebude návratnost
takové investice zrovna růžová.

Zajimava tabulka, tak nejak jsem to cekal, vyplyva z ni, ze pri zmene z 0cm
-> 10 cm klesne spotreba anergie skoro 5x, z 10->30 uz jenom 2.neco x

To bych jeste smysl nepopiral, ale co ostatni ztraty? Podlahy, strecha,
hlavne steny na zakladech - to musi byt tepelny most jak prase, bohuzel v
dobe kdy jsme zacinali stavet jeste nebyly dostupne izolacni materialy pod
zdi, nebo jsem o nich nevedel (nejaka sklenena pena, znamy mi to ukazoval,
je to ale pekelne drahe). Pak se taky obcas otevrou dvere... Takze pri 30cm
podle me zase narostou tyto vlivy a ztraty budou velmi nevyvazene. A jak uz
nekdo napsal, koukat z baraku tunelem - taky tam pak okny pujde min
slunecniho zareni, to IMHO taky zhorsi energetickou bilanci. Ja mam v planu
8cm vlny, snad to bude OK (mozna 10, jeste zvazim).

Osobne jsem zvedavy na letosni zimu, barak jeste neni vubec zateplen (40cm
Porotherm) a celkem mokry, topeni Elektrokotel a krbova kamna se 7kW
vymenikem, asi do nich nahazim uhli at se poradne zabehnou ;-)