li-ion 9V GME.

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Září 7 09:25:11 CEST 2006

jirka7a@seznam.cz napsal(a):
> Zdravim
>
> 1. To pisou, ze je v baterii ochrana a nebo ze se ma dat ochrana ?
>
> 2. Ja jsem si hral s temi jednoclanky lion. Podarilo se mi je vybit maly
> proudem cca 1 ma pod 1V a opetovne nabit. Nabijet se maji max na 4.1V a taky
> zmerenim maji 4.1V.
>
> Priznam se, ze nevim jak to s temi clanky je, co se rika a co je skutecnot.
>
> Jirka

A co Vam neni jasne? Lion se doporucujou provozovat v rozsahu 3-4.1V.
Lze je nabijet az na 4.2V, ale ma to vliv na jejich zivotnost.

Podvybiti pod 2.5V (zvlast malym proudem) je pro vetsinu clanku velmi
devastacni.

Lion clanky se prodavaji v ruznych provedenich a na ruzne povolene
nasobky proudu. Nektere clanky provedeni 18650 jsou schopny bez problemu
dat 11A.
Nabijeni se doborucuje bezne mezi 0.6-1C - mene neni na skodu.

Jinak kdyz uz jsme u baterek - mezi modelari se ted diskutuji clanky
firmy A123 na bazi Li-Fe - ktere zacala pouzivat firma DeWalt ve svem
aku naradi (akupacky maji 36V - je to deseticlanek).
Tyhle clanky jsou schopne davat prody radove 40-50A a jsou schopne
nabiti za 15 minut (nabijeci proudy cca 10A). Nevadi jim vybiti az na 0V
a jsou tolerantni na prebiti. Uzasna je i uvadena zivotnost radove
stovky cyklu.
Podle testu co zkousi modelari (dovezene packy do naradi z USA) se zda
ze je to vsechno pravda!!! Pokud se to zacne delat ve velkem jsou Ni-XX
technologie odepsane.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info