[OT] mobilni pripojeni & wifi

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Středa Září 6 07:36:15 CEST 2006

S dovolenim bych problem posunul do dalsi dimenze, oprasuju Wi-Fi pro
domaci sit.
Mam asi 3 roky starou sitovku a problem, ktery zkusim popsat. Predem
upozornuju, ze nejsem v sitich moc sbehly a tak mozna delam banalni
kravinu.

Karta v PC: Realtek RTL8180, PCI, na druhe strane NB s Intel cipem 2100.
Nastavim ad-hoc sit na obou stranach, WEP sifrovani a zadam klic (jeste
jsem nepochopil kdyz tam automaticky klic, tak se muze k siti pripojit
kdokoli, nebo ne?)
Kdyz to takhle nastavim, pripojim se z NB a funguje to k plne
spokojenosti. Na PC jsem zkousel konfigurovat pod windows I realtek
utilitou a funguje oboje.
Problem vznika po restartu PC, kdy se z NB nepripojim, skonci to na
nacitani IP adresy (DHCP)
Staci se na PC prihlasit a otevrit dialog pro nastaveni teto ad-hoc
site, potvrdit OK a pak se pripojim. Zkousel jsem menit vsechno mozne, I
automaticky klic, ale nezda se mi, ze by to melo vliv.

Takze, prvni otazka, je v teto siti ad-hoc mozne se pripojit z jednoho
pocitace k druhemu, aniz by na tom, ke kteremu se pripojuji nekdo neco
delal (krome zapnuti)? Nebo je z principu nutne se manualne spojit z
obou (to by vysvetlovalo, ze je mozno klic pridelit automaticky a
zaroven se nepripoji cele okoli ;-) )
Klidne koupim novou kartu (nejradsi USB) nebo AP, pokud mi nekdo potvrdi
jak to rozchodit abych mel pripojeni do netu z celeho baraku (spojeni
ven je pres 4G modem od T-Mobilu, zatim funkce bez vyhrad, rychlost
60-70kB/s coz odpovida tarifu 512kb/s :-) )

Predem dekuju za kazdou radu, nerad bych koupil novou wifi kartu a
zjistil, ze to proste nejde...