Jak napajet trvale bezici spotrebice v dome?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Září 4 21:04:17 CEST 2006

Uz se to tu probiralo- ja stale nechapu, proc si tam nedate spoustu
"husich" krku ?? Cenove to nevychazi o moc draz nez ksandy pod omitkou.
Je to ponekud pracnejsi, nicmene delate si to pro sebe nebo  ne??
Pak neni problem se dostat odkudkoliv kamkoliv, mate-li ty roury
polozene  urcitym systemem. Ani nejaka zasuvka navic neni problem (
seknu do roury a zasadruju krabici) A vubec nemluvim o rekonstrukci za
10 let, kdy prestehujete pokojiky, dilnu atd.....
Nekdo tu tenkrat tvrdil, ze "husinec" je k nicemu, ja tvrdim pravy opak,
kdo nema barak/byt  zatrubkovanej je OUT !

Jinak takova zajimava vec trochu uzce souvisejici s napajenim
nizkonapetovych spotrebicu:
Koupil jsem  ( v Holicich na burze ) toroidni trafko od BV elektronik. (
oznaceni TT-02822 ) Primar 230V sekundar 2x14V/6A Vykon cca 160W.
Pri testu doma jsem prisel na uzasnou vec. Nabehovy proud sice uspesne
spali pojistku ( 500mA) v A-metru, ale klidovy proud ( sekundar
naprazdno) tohoto trafka je 6,5mA !!!!
Tehle hodnoty nedosahuji ani prumyslova trafka  v plastu - a to nemluvim
o poddimenzovanych adapterech k ruznym modemum, wifi AP  kdy se nekdy
neda ani udrzet v ruce jak topi :-(   namatkove 12V/ 0,5A zere v klidu
9,7mA     tminitrafko (ozn. L01-452) 220/12V 30mA dokonce 11,5 mA !  Pro
jistotu jsem jeste zkusil zvonkove trafo, tam je odber naprazdno 7,6 mA  .
Urcite ten proud muze byt z casti jalovy, to se neda A-metrem zmerit,
nicmene ten 160W toroid mile prekvapil, stejne tak pri plne zatezi
(160W)  je otepleni  tak do 40 stupnu celsia......a ze jsem to nechal
bezet asi dve hodiny.

Zajimalo by me jak by se choval dejme tomu toroid  5- 15W  ( tedy s
vykonem beznych adapteru )