vetrne elektrarny

pyjan pyjan@tiscali.cz
Pondělí Září 4 12:34:46 CEST 2006

Toto hovoří za vše podle mého názoru, ale mohu se mýlit, že. Kolik
Černobylů by bylo ekvivalentem?

------------

Operace Kastle (1954) Test CASTLE BRAVO

Operace Castle zahrnovala sérii testů vysokotonážních bomb síly převážně
několika megatun. Test Castle Bravo představuje historicky nejsilnější
explozi thermonukleární bomby, jakou kdy USA provedly. Test byl ještě o
44% silnější než Ivy Mike. Právě o této operaci byly aktualizovány
informace z archivu 17. května 2006

Bomba "Castle Bravo" byla odpálena formou povrchové exploze za úsvitu
dne 01.03. 1954 v na tradiční nukleární střelnici - na atollu Bikini a
dosáhla síly 15 Megatun TNT.Jednalo se o první použití tzv. "suchého"
neboli pevného paliva tvořeného Lithium deutheridem. Honba za
nejděsivější zbraní na světě, jež měla vyděsit SSSR, málem přerostla v
celoplanetární thermonukleární reakci, neboť toto monstrum mělo ve
skutečnosti o 185 % až 375 % (propočty se nejvíce přibližují 250 % až
270 %) větší sílu, než pro jakou bylo navrženo.
Nečekaný nárůst síly způsobil Tritium bonus v kombinaci s prvně použitým
izotopem Lithia. Ve skutečnosti se spustila křížová reakce mezi
jednotlivými stupni v opačném sledu a štěpná reakce zpětně dramaticky
zesílila probíhající termonuklární fůzi. Během první minuty dosáhl
nukleární hřib výšky 15km a o dvě minuty později prolomil hranici 30km a
zastavil se až ve výšce 40km nad zemským povrchem pouhých 6 minut po
explozi. Pouhých 8 minut po explozi se tento monstrózní útvar
rozprostřel nad územím větším než 100 km, jeho spodní hrana se nacházela
16,5km vysoko a průměr "nohy" dosáhl 7km. o nečekaně silné explozi
zmizel kus atollu Bikini a zůstal zde kráter 1,9km široký a 75m hluboký.

Test Castle Bravo způsobil nejhorší jadernou katastrofu v dějinách USA
kombinovanou s dočasnou změnou celosvětového klimatu. Japonští rybáři na
rybářské lodi Šťastný Drak nacházející se 100km daleko od exploze
obdrželi expozici vysoké dávky radiace a jeden rybář na následky ozáření
zemřel.

Celý atoll Bikini samozřejmě včetně armádní posádky byl kontaminován
různými stupni radiace. *Vznikla zakázaná zóna okolo atollu Bikini o
velikosti 570 000 mil čtverečních, **což je ekvivalentní zničení 1 %
života na celé Zemi.*