RE: Jak napajet trvale bezici spotrebice v dome?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Září 4 12:17:31 CEST 2006

I v rámci projektových příprav je toto jen taková třešnička na dortu, hlavni co řeším je co, jak a z čeho stavět. Zatím jsem prolezl několik ukázkových staveb, pohovořil s pár projektanty („odborníky“) a s několika lidmi, kteří již mají postaveno.
Dosavadní poznatky:
-	ve stavebnictví má koruna asi nějakou jinou hodnotu, jinak si nedovedu vysvětlit, jak může být tak nízká kvalita a tak vysoké ceny
-	v CŘ máme totální nedostatek stavebních kapacit, jinak by většina firem již musela zkrachovat
-	stavba na klič je ekonomická sebevražda
-	co si člověk neohlídá sám, to nedostane nebo děsně odfláknuté
-	 ve stavebnictví funguje nějaké alternativní fyzikální realita, jinak si opět nedokážu vysvětlit ona doporučení ohledně výběru stavebního materiálu, sily a funkce tepelné izolace, kterých se mi od odborníků dostalo
-	Asi mám nějaké zvláštní požadavky a mé estetické cítění asi také nebude zcela v pořádku, jinak bych si z katalogu cca pětiset hotových projektů něco vybral.
-	Snad každý kdo postavil, by teď něco řešil jinak. :-)

Omlouvám se za OT, ale před hodinou jsem vypoklonkoval projektanta,který  mi tvrdil, že nejlepší je stavět z 36 porothermu a na to 5cm polystyren a jsem z toho ještě stále mimo :-). Nakreslím si elektroinstalaci, ale nerad bych kreslil cely barak :-)

Jednoduse bych pocital s rozvodem 12V cca 4mm2....muzou byt potize se
spolecnym vodicem, pak DC/DC menice.... nebo AC zalohovany rozvod.... nevim
co je lepsi.
Ale ony Vas ty srandicky pri stavbe prejdou :)))
AZE