Jak napajet trvale bezici spotrebice v dome?

aze azehw@volny.cz
Pondělí Září 4 11:26:24 CEST 2006

Jednoduse bych pocital s rozvodem 12V cca 4mm2....muzou byt potize se
spolecnym vodicem, pak DC/DC menice.... nebo AC zalohovany rozvod.... nevim
co je lepsi.
Ale ony Vas ty srandicky pri stavbe prejdou :)))
AZE

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, September 04, 2006 11:21 AM
Subject: Jak napajet trvale bezici spotrebice v dome?

Podarilo se mi koupit stavební pozemek a tak letosni zimu venuji stavebnim
pripravam noveho domu, beru to z gruntu a zrovna ted resim nasledujici.
V dome bude rada spotrebicu, ktere jsou napajeny z nizkeho napeti 12V (24V),
alarm, telefon, servopohony ve vetrai, LAN switch, kamery, zvonky, LED nocni
osvetleni schodiste,  atd.
Klasicke reseni, je , ze kazde zarizeni ma vlastni trafko nevalne povesti a
nezname ucinnosti, mozna by nebylo od veci a minimalne pro v okmaziku stavby
zname spotrebice natahnout samostatne vedeni 12 (24V) s jednim vetsim trafem
s vysokou ucinnosti.

Nezabyval jste se nekdo propocty zda se neco takoveho vyplati?
Respektive nevite kde bych nasel realne porovnani ucinnosti klasickeho,
toroidniho trafa s pulsnim zdrojem ?
Případně jak moc rozumné je pouzivat pulsni zdroje tam kde je pozadovana
zivotnost v radu mnoha desitek let?

Dekuji