OT: Jak nastavit mailovy server

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Neděle Září 3 22:40:17 CEST 2006

Co se tyce PC uvnitr site, vetsinou se to resi tak, ze jako smtp
server se nastavuje postovni server (adresa z rozsahu vnitrni site).
Vyhody jsou v tom, ze zprava se na venek odesle rychle i s velkou
prilohou, neni pretizena internetova linka (zahajeno nekolik pripojeni
pro odesilani posty najednou), protoze se zpravy na serveru ukladaji
do fronty na odesilani, kde se pri nejblizsi dobe (hned) odeslou, a
uzivateli se jevi odesilani zpravy rychle a nezdrzuje ho.

Pokud jde o to ze neni pouzivano smerovani MX zaznamu, tak se na
'domacim' postovnim serveru nastavi jako nadrazeny SMTP server, server
providera, pres ktereho se bude posta odesilat a jako POP3 konektory
(ucet ktery bude vyzvedavat postu z domenoveho kose od providera kam
jsou MX zaznamy smerovany) se nastavi POP3 ucty, ktere jsou nekde u
providera, ktere se pravidelne vybyraji a 'domaci' postovni server je
pak jenom tridi do jednotlivych zalozenych schranek kde si je uzivatel
pres vnitrni sit vyzvedne (ip pop3 serveru nastavena na adresu
postovniho serveru vnitrni site).

V tomto pripade nemusite mit otevren zadny port na routeru (smer
z venku-dovnitr), protoze veskere spojeni zacina na strane klienta.

--
Michal Grunt