vetrne elektrarny

aze azehw@volny.cz
Neděle Září 3 17:06:58 CEST 2006

Predevsim Cernobyl mel reaktory kterymi sice protekala voda, ale jen pro
odvod tepla. Moderatorem neutronu je grafit. Pri nedostatku vody se jaderna
reakce nezastavi. Temelin ma jako moderator vodu, takze pri jejim ev. uniku
se naopak reakce zastavuje. Tim netvrdim ze je to tak jednoduche. Reaktor v
Three Mile Islands v USA byl take moderovany vodou a k havarii doslo, ale
zdaleka ne tak jako Cernobylu. Kombinace poruchy indikace neuzavreni
pojistneho ventilu tlakove vody a lidskeho faktoru, v podstate chaoticke
jednani obsluhy. Od te doby se vse velice zprisnilo.
AZE

----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, September 03, 2006 4:37 PM
Subject: Re: vetrne elektrarny

Pokud vim, v Cernobylu to puvodne nebyla elektrarna, ale fabrika na vyrobu
plutonia do jadernych bomb. Kdyz pozdeji chtela strana a vlada reaktor
vyuzit pro energetiku, fyzici jim to rozmlouvali. Politbyro bylo silnejsi
:-((( Reaktor byl mimo jine i v nekterych situacich nestabilni, coz take
zpusobilo takovy rozsah havarie. Temelin je opravdu neco uplne jineho. Mimo
jine tam sedi lidi kterym jde o bezpecnost a vedi co delaji. Proto bych se o
bezpecnost nebal.
Andel