vetrne elektrarny

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Září 3 11:10:47 CEST 2006

To je predci "akumulacni" vetrna elektrarna :o))
Danhard
*******

Sice uz neni patek, ale... Vzdycky jsem si myslel, ze vetrne elektrarny maji
vyrabet z vetru elektriku. Nekde u Potstatu (blizko voj. prostoru Libava)
jsou elektrarny, ktere delaji z elektriky vitr :-) Prohlizel jsem si je z
blizka a tocily se, i kdyz bylo uplne bezvetri. Nejake fotky jsem dal na
www.mirnet.cz/vaelektronik/el1.jpg
www.mirnet.cz/vaelektronik/el3.jpg
www.mirnet.cz/vaelektronik/el4.jpg

Pri pohledu z boku je videt, ze vrtule je nastavena na nulovy uhel, aby mela
co nejmensi ztraty. Tak me napadaji mozne duvody tohoto nesmyslu:
- synchronni stroj, ztraty pri castem rozbehu by byly vetsi nez kdyz bezi
trvale
- nechali to bezet v tamci nejakeho zkusebniho provozu
- tvurci tohoto velkolepeho dila potrebuji aby uz z dalky bylo videt za se
"vykazuje cinnost" :-)

Nebo to ma jeste jiny duvod?

Andel