anténa DCF

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Září 2 01:23:26 CEST 2006

--- "J. Polivka" <jpolivka@mbox.vol.cz> wrote:

> O tom meritku jsem samozrejme uvazoval, ale mel jsem tu navstevu a
> bylo malo
> casu.
> Navic jsem si rikal, ze u naramkovych hodinek si tu velikost kazdy
> dokaze
> predstavit.
> Tak jen pro presnost, ta antenka meri cca 18 mm.

Vdaka! Tak ta moja "antenka" ma asi 18cm :-) Nemam ju momentalne tu,
tipujem medzi 15 a 20cm...

> Vetsina techto hodinek se automaticky serizuje kolem 02:00, kdy se
> predpoklada nejmensi ruseni.

Presne, v noci je signal krasny aj u nas (pod Tatrami, ked som to
robil), ladit to cez den a hlavne vecer bolo obcas o nervy...

> Stolni hodiny se serizuji i treba kazdou hodinu.

No prave.. ten moj prvy prijimac postaveny z TTL obvodov mal "pamat"
(teda registre 7475) len na aktualnu minutu, teda vacsinu casu
zobrazoval nezmysly, lebo nezarusena minuta bola cez den vynimkou... S
'51 som to samozrejme poriesil - autonomne pocitanie casu a datumu so
snimanim DCF "na pozadi" a synchronizacia len pri korektnom prijme :-)