co to jsou DIGITY ?

Pátek Září 1 11:56:43 CEST 2006

Ahoj.
Nepleteš si to s přesností ručkových měřáků ?
Já to mám z nějaké německé příručky o měření digitálními přístroji a je tam že procentuální chyba se vztahuje k zobrazené hodnotě.

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Thursday, August 31, 2006 2:11 PM
To: HW-news
Subject: Re: co to jsou DIGITY ?

nie je chyba veliciny chyba z plneho rozsahu? alebo som si to
splietol s niecim inym?

Kručinský Ladislav wrote:
> *	přesnost  - je udávána jako chyba veličiny [v %] a
chyba displeje [počet číslic]. Typický údaj o přesnosti DMM pak
vypadá například: 0,5% + 3digits. Chyba veličiny se počítá z
aktuálně měřeného údaje a chyba displeje se počítá z rozsahu
(např. rozsah 200,0 V má chybu displeje  v rozsahu 199,7 -
200,3). Znamená to, že když voltmetr ukáže hodnotu 100,0V na
rozsahu 200V může být měřená veličina někde v rozmezí 99,2 -
100,8 V.  Pro naše účely je postačující přesnost kterou má
většina přístrojů, tedy 0,5% + 3 digits. Nejhorší přístroje
mívají přesnost 1,5% + 3d, ty nejlepší pak třeba 0,03% + 10
(ale u 5míst. displeje...).

> Toť citace z učebního textu pro techniky vysokozdvižných
vozíčků. Čili nic moc akademického ale snad to stačí.