jakou poridit videokameru?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Říjen 31 23:12:35 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 31.10.2006 od jan.kuba:

> To je prave ono ( vyse jsem o tom psal) tyhle stare kamery jsou
> drzaky a mechanika poctiva. Budte rad, ze tuhle kameru mate, nove D8
> uz tak pekne udelane nejsou. A vubec ty soucasne kamery pod 8000 kc
> - nenajdete na tom nic z kovu.

Ale uvedomujes si, ze porovnavas neporovnatelne? Cena te stare kamery
prepoctena na prumernou mzdu vzhledem k cene dnesni kamery se prece
srovnavat neda. Kdysi mel kameru malokdo, dnes si ji muze dovolit
kdejaky bezdomovec. Proc? Protoze dnes je to spotrebni zbozi.

Lide si musi zvyknout, ze ty bezne veci, ktere si muze kazdy dovolit
(pocitace, tiskarny, fotaky, kamery, zehlicky, topinkovace,
mikrovlnky, mobily...), jsou jednoduse spotrebni zbozi. Aby si ho
mohli vsichni dovolit, musi byt levne. Co je to nejakych 8 tisic? 350
dolaru. Co je to 350 dolaru? Par hamburgeru. Tak se koupi kamera, neco
vydrzi a pak se vyhodi. Ma to zase jine vyhody, kdyz se na to clovek
pokud timto pohledem - kdyz ta kamera stoji 15 tisic a ne 150 tisic,
tak se proste nic nedeje, kdyz se vezme do vlhka, do pisku, do snehu,
pujci se detem apod. Mobil skoro kazdy take taha po kapsach, hazi s
nim a kazdou chvili si kupuje novy. V dobe tech kufrikovych NMT
Motorol, co nosili danovi poradci, to jaksi nebylo tak bezne, kdyz to
stalo majlant.

To je totez, jako kdyz si nekdo koupi levnou Minoltu. Co je v ni
kovoveho? Nebo nejakou levnou tiskarnicku, kde inkoustova napln je
dvakrat drazsi nez samotna tiskarnicka. Nemuze prece nikdo ocekavat,
ze za dnesnich tisic korun dostane neco robustniho.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz