OT: vikendovka: najoblubenejsia hracka

Peter Bosnak lajost@zoznam.sk
Neděle Říjen 29 12:47:29 CET 2006

Som trochu skorší ročník tak si toho už veľa nepamätám.Ako chlapec som mal stavebnicu Vašek,čo bola obdoba Merkuru,potom Archimedes,čo zasa bolo čosi z dreva.V puberte ma okrem opačného pohlavia strašne držali chemické pokusy.Pamätám,ako som skúšal výrobu kyslíku tak,že som nalial do erlenmayerky naplnenej manganistanom draselnym peroxyd vodíka a odvtedy sme mali na strope velky červený fľak. Potom som vyskúšal pôsobenie nitračnej zmesi na glycerín a so zdesením som sa díval na olejovitú kvapku na dne baňky,ktorá možno skutočne bola nitroglycerín.Obsah baňky som s trasúcimi rukami vylial do WC a spláchol,očakávajúc každú chvíľu výbuch.