Pro robotiky

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Sobota Říjen 28 18:30:24 CEST 2006

Já nevím, já bych to tak příkře neposuzoval. IMHO je (nebo dlouho byl)
základní problém v něčem jiném. Totiž v naprostém nedostatku senzorů a
hlavně motorků a převodovek či stavebního materiálu.

Osobně jsem se začal o robotiku zajímat už někdy před 8-9 lety, vlastně
hned jak jsem pomocí Internetu zjistil, že podobné hobby existuje. Jenže
tenkrát se tu nedalo z této oblasti koupit nic, takže to znamenalo knihy
kupovat na Amazonu, sensory někde v USA a motorky byly problém obecně.

Dokážu si představit, že se o to zajímala fůra lidí, ale když zjistili,
že je problém něco sehnat, tak se o to zajímat přestali.

Ona je totiž robotika jako hobby takový běh na dlouhou trať. Člověk
nejdřív musí stavět, mít možnost nakoupit v malém všelijaké
problematické materiály (typu duralový plech 2mm, asi tak 20x30 cm
atd.), mít trochu slušněji vybavenou mechanickou dílnu a když to
postaví, tak to pořád ještě nic nedělá a je na čase začít s
elektronikou.

V poslední době, když se díky lidem jako Vy nebo kolega Hanzal dá
ledacos koupit i tady se myslím ten zájem oživí. Koneckonců, fůra lidí
se věnuje např. leteckému modelářství, což je koníček trošku podobného
druhu.

Zdraví PavelK