Zapalovani v mot. pile

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Říjen 27 21:45:38 CEST 2006

Soucasne motorove pily budou mit ale elektronicke zapalovani, i kdyz mozna na podobnem principu, ale s bezkontaktnim snimanim
prerusovace.

S rychlosti otaceni to aztak nesouvisi.
Cela "zapalovaci civka" - primarni i sekundarni vn vinuti je na jednom polovem nastavci.
Primarni vinuti je zkratovano kontaktem prerusovace a v urcitem momente, kdy dojde k magnetickemu nabuzeni obvodu (a v primarnim
vinuti to vybudi proud) dojde k preruseni kontaktu prerusovace a tim k prudkemu zaniku proudu v primarnim vinuti a tim k rychle
zmene mag. toku i sekundarnim vinutim a tim k vytvoreni vysokeho napeti na sek. civce a preskoku jiskry v presne dany okamzik.
"Chcipnuti" se udela trvalym zkratem primarni civky, ktera tim tlumi i normalne generovane napeti v sekundarni civce.

Danhard
*******

Hezký večír,

    jak jsem koupila, tak také prodávám. Co mi ti lesáci tenkrát řekli
to vím, více ne. Navíc je to fakt už dost dlouho.

    To zapalování je v PE 7/2003 na stránce 7. Je to sice určené pro
motorky, ale pila je něco hodně podobného. Spíše mám dojem že její motor
běží ještě rychleji.

Saša K. Svobodová