V cem pisete technickou dokumentaci

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Říjen 25 17:56:38 CEST 2006

> ? Jak toto souvisi s mymi prispevky?

Souvisi to uzce, nebot jsem se timto pokusil dokazat, ze WYSIWYG pro
TeX muze existovat (i kdyz jsem nikdy zadny nevidel). Pravda je, ze
jsem pri tom situaci "nezastavi" nebral v uvahu - jestli je to ten
duvod proc nemuze existovat tak mate asi pravdu.

> [...]

> zkonvergovat. Toto neni teoreticky pripad, to se skutecne muze stat.

> Reseni? Rucni zasah, jinak bude sazba chybna.

> XML (+XSL(T/FOP)) je uplne jiny bolehlav. XML se snazi o oddeleni
> obsahu a formy (tak jako i LaTeX, ale dusledneji). To je vec krasna a
> potrebna, bohuzel to nikdy nebude fungovat vic nez na 99%. Obcas je
> totiz zadouci rict, ze zrovna _tady_ se text zlomi tak a tak; to
> ovsem neni vec ani obsahu, ani formy -- proto takoveto zasahy bud
> chybeji, tim je pak sazba nedokonala, nebo tam jsou, a zas prebyvaji

To je i moje predstava "dokonaleho idealniho editoru". Verim, ze se to
jednou nekomu povede a ze tam tyto funkce nejak elegantne zacleni aniz
by to byla zaplata a prasarna. A ze tomu da takove uzivatelske
rozhrani, aby clovek mohl proste jen psat a nemusel prepinat do plain
text modu protoze v nem se nektere veci udelaji snaze nez v editacnim
rezimu :-)

> Nicmene XML je spise prinosem, sam momentalne pouzivam XML provazane
> pres XSLT s TeXem (ale i to je prasarna).

Ja XML take pouzivam. Proto se take shanim po necem, v cem se da psat
a sazet technicka dokumentace.

> MP

Ales Prochaska