OT: Elektronický hrtan

Úterý Říjen 24 21:36:44 CEST 2006

Hezký den,

    chtěla bych se zeptat, jak funguje takovýto přístroj:

    Je to náhrada hlasivek, něco jako "slavík" ale na rozdíl od něj se
jím generovaný zvuk nepouští trachostomií do hrtanu, ale přikládá se z
venčí. Je to vlastně vibrátor, které z venčí rozechvěje hrtan. Tím
vznikne základní tón a člověk který přišel o hlasivky může mluvit. Sice
ne nějak dokonale, ale je to řeč.

    No a já hledám jak asi může vypadat ta hlavice co se přikládá z
venčí na krk. Nějak mně nic nenapadá. Vím jak to funguje, znám princip a
viděla jsem to i jednou v provozu, ale nevím jak to funguje mechanicky.
Existuje nějaká stránka kterou mi Google tají ? Nebo něco jiného na čtení ?

    Moc díky a omlouvám se za OT, ale kde jinde se zeptat když ne tady :)

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz
   mobilni mail: sasa.svobodova@vodafonemail.cz - max 120 znaků !!!