mikroPascal, Soft UART a PIC12F675

RVsoft rvicek@quick.cz
Úterý Říjen 24 20:57:46 CEST 2006

Tomas Mainzer napsal(a):
> Dobry den,
> nesledoval jsem thread, ale pokud chapu delate RS232 komunikaci a na
> casovani pouzivate interni oscilator PICe.
> u PIC12F629 (predpokladam ze u vaseho typu procesoru to bude podobne) se v
> datasheetu uvadi pro konstantni napeti a teplotu presnost oscilatoru jako
> +/- 1%. Coz je pouzitelne (za predpokladu spravneho nastaveni
> kal.konstanty).
> s teplotou a zmenou napajeciho napeti muze byt zmena az +/- 2% (pripadne az
> +/- 5%) - to uz je na (a za) hranici pouzitelnosti.
> [...]

Vzhledem k tomu, ze by k tomu nemel byt zadny dalsi extra SW a mel by se
s tim clovek domluvit i z terminalu tak mi nezbyde nez pouzit nejaky
zpusob autokalibrace. Snazil jsem se tomu vyhnout, ale chybely mi
zkusenosti co to obnasi - zatim jsem to vzdycky resil na MCU honenem z
Xtalu.

Bohuzel xtal neni mozne pouzit - DPS je jiz hotova a navic by to uplne
degradovalo celou nenarocnost zapojeni - prisel bych o dve nohy na MCU
ze sesti.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info