vyreseno - vstupni dil TV Funai

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Říjen 23 23:25:35 CEST 2006

nakonec to byl spatne priletovany tranzistor ktery ovladal prepinani pasem.

Jeste male zamysleni nad kvalitou vyroby - ja bych se za takovou desku
stydel. Ale10 let do prvni zavady, to neni tak spatne. Je tam jednostranna
deska, "papirovy" tistak se spoustou propojek. V SMD jen kondy a odpory (vse
0805), ostatni je klasika. SMD na lepidle, letovano vlnou. Na desce jsou
nekde zbytky tavidla - ale nikde to nekoroduje. SMD polozene nepresne (ale
vsechny stejne), na jednom konci kulicka cinu a na druhem jen slupicka.
"Neposlusny" tranzistor je na kraji desky, vypadalo to na nedostatek
tavidla. No, stane se. Televize je z doby, kdy u nas Funai zacinala a byla o
tretinu levnejsi nez od "zavedenych" firem. Na to jak ta deska hrozne
vypada, je to az obdivuhodne spolehlive :-) Dobra je i zivotnost obrazovky,
i kdyz uz je ten vek na ni znat. Jednou jsem nastavoval barvy, konvergence
uprostred stale dobra a  na krajich je videt ze cerveny obrazek je o
kousicek vetsi. Je to videt jen na hranach pismen u titulku a jen kdyz vim
co hledat. Kamarad co televize opravuje, rikal ze za to muze spatna katoda.
Ale zatim ostri a sviti dobre.
Obavam se ze tu televizi vyhodim pro moralni zastaralost driv, nez prestane
fungovat.
Andel

----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, October 23, 2006 4:13 PM
Subject: Re: vstupni dil TV Funai

No to si nemyslim. Na 1. pasmu jsou stanice tam kde byly, ladeni je presne.
Na 3. pasmu je to ujete o vic jak pulku rozsahu a neprepina to mezi 3. a 4-5
pasmem. Byl jsem na rozumy u kamarada, ktery se v televizich vyzna lip nez
ja a rekl mi ze ladici napeti si dela ten prouk v tuneru (to jsem
predpokladal) a ze prepinani pasem nejde z toho brouka, ale nekde od
procesoru ze zakladni desky. Takze to vidim asi na upadly privod na
prepinani pasem. Kazdou chvili si nekdo televizi otoci k sobe a kdyz jsem
ted videl jak tam ta deska (ne)drzi a kdyz chytim za antenni konektor,
prohyba se na vsechny strany, tak se divim ze to 10 let vydrzelo.
Andel