Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Pondělí Říjen 23 08:24:20 CEST 2006

On Sun, Oct 22, 2006 at 10:57:48PM +0200, Pavel Kořenský wrote:
> No, ty režijky jsou skutečně víceméně nula nula nic. Jenže problém je v
> tom, že zaměstnanců ČD je tak šíleně moc, že i tohle nula nula nic se
> hodně projeví, zejména když uvážíme, že režijky se vztahují na celou
> rodinu.

jedinej problem rezijek je zavist a potreba hledat zastupnou obet...

> Kdyby měly ČD soukromého vlastníka, který by vyházel 75% zaměstnanců
> (podobně jako to učinily privatisované Telecomy nejen v ČR), tak by to
> bylo skutečně fuk, jestli má každý zaměstnanec režijku. Jenže to by se
> pak v ČD muselo makat jako u mobilního operátora a to by lidé od dráhy
> asi nevydýchali.

Do velke miru souhlas. Na druhou stranu je vseobecne znamo, ze je
provoz CD v poslednich letech vyrazne nebezpecnejsi, nez za komancu,
protoze vyhazeli lidi, kteri se o bezpecnost starali... Takze
samotne propousteni asi lepsi vykonnost nezaruci... chce to delat chytre;)

> Ale mně osobně na ČD vadí úplně jiné věci než režijky. Třeba naprostý
> nedostatek přímých spojů do evropských měst. Se vzrůstající buzerací na
> letištích bych klidně třeba do Norimberku nebo do Paříže jel hezkým
> vlakem, ale víceméně to nejde. Je to drahé jako prase a přímý spoj
> většinou není.

No, ono by pro zacatek stacilo, kdyby vymysleli inteligentnejsi jizdni
rad... Staci se podivat, jak jezdi vlaky v nemecku - spoje, ktere na
sebe perfektne navazuji - zadne pitome hodinove cekani v nejake prdeli
na nadrazi, a hlavne vlaky, co jezdi na cas....