Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Říjen 22 22:57:48 CEST 2006

No, ty režijky jsou skutečně víceméně nula nula nic. Jenže problém je v
tom, že zaměstnanců ČD je tak šíleně moc, že i tohle nula nula nic se
hodně projeví, zejména když uvážíme, že režijky se vztahují na celou
rodinu.

Kdyby měly ČD soukromého vlastníka, který by vyházel 75% zaměstnanců
(podobně jako to učinily privatisované Telecomy nejen v ČR), tak by to
bylo skutečně fuk, jestli má každý zaměstnanec režijku. Jenže to by se
pak v ČD muselo makat jako u mobilního operátora a to by lidé od dráhy
asi nevydýchali.

Ale mně osobně na ČD vadí úplně jiné věci než režijky. Třeba naprostý
nedostatek přímých spojů do evropských měst. Se vzrůstající buzerací na
letištích bych klidně třeba do Norimberku nebo do Paříže jel hezkým
vlakem, ale víceméně to nejde. Je to drahé jako prase a přímý spoj
většinou není.

Zdraví PavelK