Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Sobota Říjen 21 08:45:50 CEST 2006

Pokud vim tak se uvadi ze jen cast penez ze silnic (DPH, silnicni dan ,
znamky) jde zpet do cest. Zbytek vyplnuje diry jinde - v rozpoctu.
Michal Gregor
----- Original Message -----
From: "Delphin" <delphin@post.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 20, 2006 1:57 PM
Subject: Re: Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

> Osobně si myslím, že veškerý problém je v bolševickosti tohoto státu.
> V USA vláda dráhy prodala, nákladní doprava prosperuje, osobní je v
> p..., ale je vyřešeno. Kdyby se všechno srovnalo jak neviditelná ruka
> trhu míní :-) a dráhy nemusely dotovat osobní dopravu z nákladní a
> jezdit prázdnými osobními vagony sem a tam aby si zasloužily dotace na
> osobní linky a pro vlastní přežití by musely nabídnout zákazníkům
> rozumné podmínky, tak by si určitě zboží které má být voženo po
> železnici svou cetu našlo. Teď jen kdo bude tak odvážný a připustí
> propuštění 20000+ zaměstnanců najednou...

Pro začátek by stačilo, aby stát přestal dotovat kamionovou přepravu ve výši
cca 10 Kč/km formou úhrady opotřebení silnic kamiony z peněz daňových
poplatníků. Silniční daň pro kamiony je absolutně neadekvátní a dálniční
známka pro kamiony za 14 000 Kč je nic než výsměch (podle této logiky by
známka pro osobní auta měla stát 88 haléřů na rok). Nákladní přeprava po
železnici pronájem kolejí platí samozřejmě v plné výši. Jsem také pro volnou
ruku trhu, ale nelze jeden druh dopravy silně dotovat a pak tvrdit, že druhý
druh je nerentabilní, tudíž by se měl zrušit.