[OT] Let's flame! Was: ocenovani prototypu

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Říjen 19 00:42:30 CEST 2006

No, to také není tak úplně pravda.

Spousta vybavení se dá pronajmout nebo se ta část práce dá zadat někomu,
kdo vybavení má.
Řekl bych to asi takhle. Já mám firmu už 16 let (od ledna 1990),
začínali jsme jako one-man company u mně v bytě a dneska je z toho
akciová společnost (tedy akcie nejsou obchodovatelné na burze, to zase
ne :-))
Pokud jsem se za těch 16 let něco naučil, tak jednu věc. Firma se buduje
postupně a pomalu. Chce to jen vůli do toho jít a trochu kliku na
sehnání pár prvních zakázek, které mohou být docela malé. Pokud ty první
zakázky zmáknete k naprosté spokojenosti zákazníka, tak se objeví další
zakázky, protože lidé si to mezi sebou řeknou.

Pravda, když jsem začínal, tak jsem byl mladý kluk (25 let), bez rodiny
a bydlel jsem u rodičů. Jít do toho například se dvěma dětmi vyžaduje
minimálně kapitál na uživení rodiny po nějakou přechodnou dobu. Ale i to
se dá zvládnout například tím, že člověk podniká a zároveň má zaměstnání
v nějakém jiném oboru, aby nebyl ve střetu zájmů.

Zdraví PavelK