Dotazy k DDS AD9854

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Říjen 18 18:17:17 CEST 2006

Zdravim Balua i ostatni,

uz asi tri roky si chci postavit DDS s AD9854 (znate to), z puvodniho
zameru udelat to rovnou s pocitacem, atenuatorem, zesilovacem atd.
jsem slevil na maly univerzalni modul, v podstate jen AD9854 + filtr.
(Proc nechci pouzit plosnak od Balua: potrebuji kvadraturni vystup
pro radiove i merici pokusy.)

Nicmene i tento prajednoduchy cil ve mne vzbudil jiste otazky:

1. rekonstrukcni filtr hodlam pouzit stejny jako je v katalogovem
listu (potazmo Balu-DDS); jen by me zajimalo, jestli podelne
kondenzatory vytvareji nuly zvlaste naladene pro potlaceni spicek v
nezadouci casti spektra 300MHz vzorkovaneho signalu, ci zda jde o
nejakou znamou aproximaci (Cauer, ...)?

2. mam v rekonstrukcnim filtru pouzit radeji SMD civky, nebo bych
lepsich vysledku dosahl s jednovrstvou civkou vyleptanou do plosnaku?

3. filtr a vystup bych rad mel na 50Ohmove impedanci; dle
katalogoveho listu i Balu-DDS tedy predpokladam, ze to znamena
uzemneni vyvodu IOUT1,2 rezitorem 50Ohm. Otazka je, jakym rezistorem
ma byt potom uzemnen komplementarni vystup IOUT1,2B. Nejprve me
zarazilo, ze v katalogovem zapojeni je 25Ohm, ale ted mi to pripada
logicke, kdyz na vystup IOUT1,2 je pripojen 50Ohm "vnitrni" rezistor
a 50Ohm filtr + spotrebic. Je tedy spravne 25Ohm? Timpadem ma Balu
v zapojeni asi drobnou chybu s temi 50Ohmy (zrejme to neni zadna
katastrofa, ale nejak tusim, ze by ty vystupy mely byt vyvazene).

4. v Balu-DDS je na vstupu REFCLK poveseno 50Ohm i v pripade pouziti
vnitrniho krystaloveho oscilatoru? Neni to pro ten oscilator zbytecne
vysoka zatez? Nebo je tam ten rezistor pouze v pripade pouziti
vnejsiho zdroje?

Za odpovedi dekuje Marek P.