Ocenovani prototypu

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Říjen 17 10:17:39 CEST 2006

Petr King napsal(a):
> Tohle si myslim porad jeste u nas neplati a dlouho platit nebude, v
> Cechach lidi porad jeste koukaji na cenovku a pak az na to, o co se jedna...
> Jinak vysvetleni : mne vubec nezajima, jestli je na trhu jine zarizeni,
> nebo kolik stoji atest, protoze tohle vsechno resi zadavatel, jedna se o
> vyvoj na zakazku, takze je podstatne pouze aby to delalo presne to co ma
> a bylo to za cenu, kterou skousne, prave proto, aby priste prisel zase,
> nebo abych vubec mel co navrhovat.. Proto jsem prave sondoval, jaka je
> prijatelna cena, abych nenabizel blikac s dvema ledkami za 3000Kc, kdyz
> [...]

No odpovedel jste si v podstate sam. Zrovna nedavno jsem byl dotazan zda
bych nemohl udelat desku, ktera by nahradila prumyslove PLC (v cene cca
20kKc) jez bylo na tu aplikaci silnej kalibr. Vstupem byly tri
optozavory, vystupem tri elektricky ovladane pneumaticke valce a jeste
volitelne zpozdovaci smycky. Cele to pracuje jako stavovy automat a ridi
to zasobnik polotovaru k lince.

Uz na zacatku je jasne, ze horni hranice je 20kKc, kterou mi nikdo neda,
protoze si tam radeji daji to PLC. Dalsi varianta byla, ze si tam daji
nejakou silenou spoust relatek a casovych spinacu bez moji ucasti a vydelku.

Samozrejme to chvatalo a tak jsem navrhl neco takoveho
http://www.cncnet.info/view.php?nazevclanku=sequencer&cisloclanku=2006080001

Zabralo mi to pocitam-li dobre: streda vecer nakres schematu, ctvrtek
vecer navrh DPS, patek vecer vyroba prototypu a osazeni a v sobotu rano
cca 2 hodinky SW a otestovani. Kdyz to vezmu kolem a kolem dalo by se to
stihnout i za 24h od zadani po hotovy funkcni prototyp - nejdele trvalo
vylamat ze zakaznika tu tabulku vstupu a vystupu.

Predem jsem vedel, ze se jedna jen o jeden jediny kus a pokud se to
jeste nekdy pouzije tak jen kvuli tomu, ze to je univerzalni deska.

V pondeli se deska namontovala do zarizeni a samozrejme se zjistilo, ze
zakaznik zapomnel specifikovat jeste jedno zpozdeni. Koukali na mne jako
na boha kdyz jsem pripojil notebooka - nahral upraveny FW a rekl at to
zkusi - ze by to melo byt hotove.

Ted k tej cene - asi si bude vetsina lidi klepat na celo, ale rekl jsem
si za to 5kKc, prestoze by nebyl problem asi ani cena dvoj az
trojnasobna vzhledem k dodani do tri dnu od zadani. Nejsem zadny
lidumil, ale mel jsem v tu chvili cas, univerzalni desku jsem tak jako
tak chtel delat. Navic mam u te firmy fora pro priste, nebot moment kdy
jsem na pockani napravil jejich chybu v zadani byl zasadni. Take jsem
jim to zduraznil, ze priste at pocitaji s nejakou normalnejsi cenou.

Cele je to o tom, ze se musi najit nekdo kdo od nekoho neco chce a je
ochotny zaplatit pozadovanou castku - tak muze byt velmi ruzna podle
okolnosti. Nebudu preci rikat ne, kdyz nemam do ceho pichnout a kopu se
do zadku, aspon ja to takto posuzuju. Jsem, ale odmitnout i slusnou
castku pokud se mi nechce - berte to, ale jako nazor cloveka, ktereho to
nezivi - na druhou stranu to co delam po praci mi spotrebovava volny cas
a ten se ohodnocuje velmi tezko.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info