Jaky MCU verzus Jaky překladač

magixe@volny.cz magixe@volny.cz
Úterý Říjen 17 08:01:19 CEST 2006

Dobrý den mám trošku ošemetnou otázku která jistě vzbudí mírné
rozrušení ale třeba se dobereme nějakého kompromisu.

Pracoval jsem s MCU rodiny x51 a jejich klonů převážně ATMEL.
Puvodně jsem čuchnul k ASM ale to nebylo zdaleka to pravé ořechové
ale časem jsem napsal překladač PASCAL>>ASM>>HEX a více méně spokojenost
funkčnost přehlednost.

Bohužel ne na všechny aplikace již stačí stará dobrá x51 zejména co
se týče rychlosti a dalších periferii.

Je sice hezké že umím šemovat s Delphi Pascalem ASM x51 a pod ale
dnes
je to jako by člověk neuměl nic neboť všude kde hledají nějakého
vývojáře programatora požadují jazyk C a jim podobné , web věci
fungují
také na základě jazyka C prostě samé C :))

Osobně považuji syntax a zpusob zápisu jazyku C za něco hodně málo
stravitelného  a přehršel nepřehledných závorek a smějících
se ksichtíků
není zrovna zpusob který se mě líbí ale je to asi jenom deformace.
Podobný názor totiž slyším od kolegu co pracují na C  c++ apod
na Delphi.

Více méně k věci stojím před rozhodnutím zda

1/
- pokračovat v Pascalu   http://www.mikroe.com/en/tools/
- nebo zvolit nějaký C překladač a popř jaký

2/

- pokračovat na rychlých klonech x51  (silabs)
- nebo zda zvolit  AVR
ARM
DSPIC

Případné vývojové prostředí by mělo být dostupné (na produkty
typu Keil
,IAR a pod nikdy mít nebudu - bohužel )

Takže jaký z MCU má v dnešní době perspektivu a zda je rozumější
učit
se C jazyky popř pokračovat v Pascalu

Kupříkladu jsem koukal že na Z80 nabízeji vývojové prostředí Free
Microchip nabízí 60ti denní verzi C zdarma
popř MicroPascal se dá pořidit za "rozumnou" cenu.
dokonce nabízí i nějaké MircoC - nevím jak je na tom s efektivností
atd.

Závěrem nechci žádnou FLAME ale spíše názor každého vývojáře
co který používá za MCU a jaké vývojové prostředí a případné
rady kudy tudy do Bavorova :))
Děkuji s pozdravem
Milan

--
Garantované hubnutí – Naši klienti hubnou 1-2 Kg za týden
http://im.impact.as/sign/idealnivaha2/