Když už jsme u těch Luxeonů

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Říjen 16 23:46:01 CEST 2006

Zdravím,

zdejší debata o Luxeonech mně přiměla konečně zvednout zadek, zajít do
GM a opatřit si také nějaké Luxeony na hraní.
Koupil jsem si čtyři 1W moduly včetně vkusných chladičů se záměrem
vyzkoušet to a pokud to bude fungovat, dokoupit další moduly a postavit
si moderní náhradu přisvětlovací lampičky do dílny nad pracovní stůl.

Nabastlil jsem si zdroj proudu z nějaké LM338 vyhrabané ze šuplíku a
několika parallelně zapojených odporů a funguje to moc pěkně.

Pro definitivní lampu bych chtěl použít 9 modulů (matice 3x3), trochu
sofistikovaněji to napájet a řídit a mít možnost to napájet jak ze sítě,
tak i z baterií (aby se to dalo z ramene sundat a v případě potřeby
použít jako baterka).

Pro řízení chci použít PIC a nějakou variaci na téma toho zdroje pro
Luxeon, který má Microchip na svých Web stránkách jako App. Note AN874.
Jenže protože se moc nevyznám ve spínaných zdrojích nebo obecně ve
věcech, které obsahují natolik záhadnou součástku, jakou je cívka, měl
bych jeden dotaz.

Mohu ty Luxeony jednoduše zapojit parallelně a přepočítat hodnoty
součástek v tom spínaném zdroji tak, jako kdyby se jednalo o 9x silnější
Luxeon ? Tedy proud 9x340 mA a podle toho vybrat MOSFET, diodu a cívku ?
Selský rozum mi říká, že nejspíš ano, ale nejsem si na 100% jistý a
nerad bych ty Luxeony odpálil. Přece jenom stojí dost peněz.

Díky za pomoc

PavelK