peltier & chlazeni & levne ?

aze azehw@volny.cz
Sobota Říjen 14 01:05:02 CEST 2006

Ta poznámka s tou otevřenou ledničkou není vůbec od věci, odvlhčovače tak
fungují. Spíš je mimo poznámka "at je tam zima, ale ne vlhko". Kondenzátor
odvlhčovače nemusí být venku, ale může ohřívat ochlazený vzduch zbavený
vlhkosti v místnosti. Podobně otevřená lednička v žádném případě vzduch v
místnosti neochladí, naopak ohřeje příkonem kompresoru. Na tomto principu se
dá udělat malý odvlhčovač s kompresorkem a bude účinnější než Peltierovy
články...
Průtok vzduchu 100 m3/hod se může zdát velký, ale pro chladicí výkon 400W to
není nijak moc. Pro srovnání, tepelné čerpadlo s výkonem cca 10kW (chladicí
výkon je o příkon nižší) prožene výparníkem za hodinu cca 3500 m3 vzduchu.
Když to vztáhneme na 1W, je to nějakých 0,35m3/h, *400=140 m3/h.
AZE

tak jsem jeste jednou prosel komercne vyrabene odvlhcovace a s prikonem
200-400W maji prutok 100-150m3/h. je mozne ze to zkresluje i vetsinou
"bonusova" funkce filtrace vzduchu, nebo zajisteni promichani vzduchu v
mistnosti ? kdyz bude potreba dokoupim peltiery na zvetseni prenosove
plochy.
jinak vlhkost potrebuji regulovat jak v dome, tak v dilne, kterou jsem
spachal ze stareho sklepa.
naposledy se mi "rozmocily" elektrody na hlinik k invertoru, ktery jsem si
na zkousku koupil, potvory chemicky :-(. at je tam zima, ale ne vlhko.
samozrejme chlazeni k soudku s pivem je hned dalsi aplikace v rade :-).
diky vsem za rozvedeni problemu.
tomik.