peltier & chlazeni & levne ?

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Říjen 13 18:38:10 CEST 2006

Taky jsem nepritelem presnych vypoctu s nepresnymi cisly, ale trochu kupeckych poctu by neskodilo, abyste se dostal aspon v radech
do obrazu.
Napr. tepelna vodivost Cu je 395 W/mK, Al 229 W/mK, Al2O3 25 W/mK.
Taky ofuk studene strany 100-300m3/h je pri tomto chladicim vykonu nesmysl. Nejde o to tam navalit kazdou vterinu 100 l vzduchu, ale
dodat jen tolik vlhkeho vzduchu aby se staci zchladit pod rosny bod. Tipoval bych tak maximalne desetinu.
A nejjednodusii odvlhcovac je otevrena chladnicka :o)

Danhard
*******

urcite se tam mrknu, s tim pocitanim se uvidi.
mam prave koupeny 12710, jevil se jako nejlepsi pomer cena/W :-)
takze na ten CU_ingot dam radeji oba tyhle moduly, kousek od sebe a snizim napajeni, aby mi to utahnul zdroj, cimz se dostanu na cca
2/3 max. prikonu a budu mit 2xtakovou plochu na prenos tepla.
chlazeni dobastlim pro pokus nejaky to vodni a budu menit velikost chladice na studene strane pri
stejnem ofuku. jakmile se dostanu spolehlive s rezervou na 0°C, je to akorat :-)
kdyz se to funguje vyrobcum, tak proc me ne, ze jo ?
jak jste zminoval ten COP, jak to vypada s peltier_kotlem ?
ten zpusob pokus/omyl asi bude jednodussi, mistni matematici prominou :-)
tomik.