Menic ve svitilne pro Luxeon

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Říjen 13 13:47:13 CEST 2006

> Zkusenost tentokrat nikoliv osobni, ale z duveryhodneho zdroje:
> Kamarad chtel zkusit 3W Luxeon na kolo a byl z toho dost zklamany.
> Topilo to jak blazen, ale svetlo nebylo nejak zasadne silnejsi nez se
> starsi 1W Luxeon. Lepsi cesta je nekolik mene vykonnych zdroju, ma to
> vyrazne lepsi ucinnost.
>
> Viz tabulka, myslim ze to plati bez ohledu na existenci vyse zminenych
> supersvitivych LED.

> Tomas

No nejde ani o ty hypoteticke laboratorni 10W ledky, ale o skutecnou
ucinnost stavajicich.
U 1W luxeonu se uvadi stredni sv.tok podle typu a provedeni cca 30lm
(nektere maji az 50lm). Ale pro objektivitu nechme tech 30lm je to tedy
30lm/W. U halogenek co jsem hledal na netu se uvadi maximalne tech
20lm/W. Uz z tohoto porovnani vychazi o 50% ucinnost u luxeonu vyssi.

Obecne bude asi problem v tom, ze jsou luxeony stale drahe a tak se
stale srovnava vetsinou 1W luxeon se vsim ostatnim a pomiji se kolik ty
halogenky opravdu berou prikonu. Take bezne nesahate na zarovku protoze
ji kazdej zna a vi ze pali a tak nikdo neresi ze je horka.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info