Menic ve svitilne pro Luxeon

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Říjen 13 13:31:27 CEST 2006

R> Cituji:
R> ***************************************
R> Podle zahraničních materiálů jsou v současnosti na trhu již dostupné LED
R> diody schopné provozu při el. příkonu až 10 W, se světelným tokem
R> blízkým 50 W klasické žárovce. To znamená, že dvě takovéto LED diody se
R> vyrovnají 100 W žárovce.

R> Jejich účinnost (vyjádřena měrným světelným výkonem v lumenech na
R> jednotku el. příkonu) je tak velice vysoká a pohybuje se na úrovni 60 lm/W.

Nepru se, je to mozne, jen nevim jak to je s dostupnosti v
jednotkovych poctech. Psal jsem prakticke zkusenosti s tim co se da
bezne sehnat. Tesim se az to bude v kazde drogerii za prijatelne
penize.

R> To je tedy již na úrovni doposud nejefektivnějších světelných zdrojů -
R> kompatních (50-65 lm/W) a lineárních zářivek (60-90 lm/W) a mnohem více
R> než u žárovkových světelných zdrojů (10-20 lm/W).

Zkusenost tentokrat nikoliv osobni, ale z duveryhodneho zdroje:
Kamarad chtel zkusit 3W Luxeon na kolo a byl z toho dost zklamany.
Topilo to jak blazen, ale svetlo nebylo nejak zasadne silnejsi nez se
starsi 1W Luxeon. Lepsi cesta je nekolik mene vykonnych zdroju, ma to
vyrazne lepsi ucinnost.

Viz tabulka, myslim ze to plati bez ohledu na existenci vyse zminenych
supersvitivych LED.

Tomas