peltier & chlazeni & levne ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Říjen 13 12:34:48 CEST 2006

snad nemotam :-)
trochu to zhrnu:
peltier 1 nebo vice s celkovym prikonem 300W.
plocha chlazeni = prave takova, aby na ni bylo 0°C pri plnem prikonu peltieru s
chladicem o teplote 40°C na teple strane ?
prutok okolo chladne(0°C) strany cca 100-300m3/h.
prikony beznejch bytovejch odvlhcovacu jsou prave okolo 300W(vetsinou kompresor), nebo do 100W(peltier).
chtel bych vyrobit odvlhcovac s podobnym vykonem nebo lepsim vykonem.
vzhledem k tomu, ze topim elektrikou, muzu si dovolit nejakou elektriku propalit upravou vzduchu :-)
ted jen naladit vsechno aby to bylo tak akorat :-)
nemuze nekdo naznacit velikost chladice pro tech 300W/delta_t 10°C ?
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Friday, October 13, 2006 11:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: peltier & chlazeni & levne ?

Kubat Tomas napsal(a):
> protoze mi pripada ze na 40x40mm se mi toho moz nevysrazi ? odvlcovace
> maji tak nejak 100-400m3/h prolezlyho vzduchu. kdyz to pozenu okolo
> 40x40mm bude to fungovat ? mozna resim nejakej nesmysl, chtel jsem
> dosahnout, nebo spis plne vyuzit cca do 200W peltiera, pro odvlhcovani.
> tomik.

No to se mi zda ze toho motate nejak moc dohromady. To zda se vam bude neco srazet je jen otazkou zda ten predmet ma teplotu pod rosnym bodem - ten urcuje teplota a relativni vlhkost.

To kolik se vam toho vysrazi je jen otazkou vykonu jak velkou plochu
(vymenik) dokazete uchladit tak aby byl pod teplotou rosneho bodu.

Na mojem webu jsou grafy z mereni (venkovniho) kde muzete videt jak se pohybuje teplota rosneho bodu v zavislosti na teplote a rel.vlhkosti.

Kdyz uz jsem u toho - pridal jsem na web nejake statistiky vyhodnoceni merenych dat za posledni dva roky - nekdy docela zajimave hodnoty. ;-)

--
RadekCX - http://www.cncnet.info