peltier & chlazeni & levne ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Říjen 13 08:03:36 CEST 2006

dobry den.
tak si tak nejak hraju s peltierovym clankem(PC) 68W 4x4cm zakladna a nejak se mi porad nedari jednu stranu dostatecne uchladit.
chtel jsem si "zpachat" odvlcovac/ce" a proto potrebuji na druhe/studene strane cca neco kolem 0°C.
na PC jsem priplacnul ze studene strany chladic, pasiv jezka, asi z proc. slot1. ma rozmer 12.5x55x30mm.
na teplou stranu jsem priplacnul plochac z medi 300x60x10mm a na nej 2xstejnej jezek slot1 + nejaky 60mm vetracky.
chladice jsem mimo prostor PC oddelil alespon kartonem v tlousce TC. studenej chladic na stole dole, teplej nahore.
at delam co delam, tepla strana mi vyleze na 50-60°C a studena na max 10-15°C. nejak me nenapada jake vymyslet
chlazeni teple strany, abych konecne vydel na druhy strane jinovatku :-).
chtel bych nejake levne(1000kc) a opakovatelne reseni. nejde ani tak o rozmer, tak jestli treba
nechat ve ferone uriznout nejakej ingot atd. ?
na strane chlazeni, pro odvlhcovani, asi dam nejakej tenkej medenej plech s co nejvetsi plochou, jak
velkou si muzu dovolit pri teplote 0°C a vyuziti vykonu PC = 70W ?
pokud necham PC ze studeny strany nahatej a naleju na nej vrstvicku vody, je do 20s na led :-)
chlazeni me zatim napadlo radiator topeni z feldy(novej 550kc) + cerpadylko 300-400kc + nekolikrat
vetraky DC 80mm/120mm + bastl. neco mi rika, ze by to mohlo spolehlive stacit i pro "mrazeni".
diky za rozvedeni diskuse.
tomik.