Microchip C18 x HT C18

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Říjen 12 16:27:23 CEST 2006

Ahoj,

skusenosti s C18 nemam, takze iba to co som niekde pochytil, ked som sa
hrabal v zdrojakoch na internete. Ku kazdemu release je napisany subor, kde
je popisane, co dana verzia nevie resp. nepodporuje. Treba si to vzdy
precitat.
PicC18 je standard ANSI, kompilator vychada z PicC. Suport je dobry, len
mam pocit, ze odkedy zdrazel zacal aj suport pisat obcas tlachaniny... V
case ked som si s nimi pisal, dalo sa pokecat aj o tom, preco kod generuju
tak ako generuju a nie inak. Bolo to dost konstruktivne a pre mna prinosne
na pochopenie principu, ktory pouzivali. Potom sa da optimalizovat aj kod v
C a pochopit preco je vysledny asm taky aky je. ( V tom case este nemali
prepracovanu optimalizaciu tak ako v PicC. )

Ktory je lepsi, neviem odporucit. Napiste si nejaky kod v C a dajte
prelozit jednemu aj druhemu kompilatoru a vysledok si porovnajte.
Ale pokial by som sa mal rozhodnut, tak by som sa rozhodol pre PicC18. Chce
to ale zamysliet sa aj nad tym, ako rychlo sa vratia investicie do toho
vlozene. Pokial by to bolo iba na bastlenie zostal by som pri demo-PicC18
resp. C18 studentskej verzii. Ta tusim po dvoch mesiacoch prestane
optimalizovat kod.

Andrej

Si muž? A chceš porozumieť ženám?
http://www.lesk.sk