RE: [OT] Vakuová komora - dokončení

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Říjen 12 01:35:18 CEST 2006

No, on by asi uměl i těch 5kPa, ale někde to prosakuje. Když zavřu
kohout mezi kompresorem a zbytkem zařízení a vypnu kompresor, tak se
tlak pomalu zvyšuje.
Nejspíš to sákne skrz tu dřevotřísku a nebo není úplně korektně
provedený vývod vakua pod tím deklem. Je to jen šroub M8 provrtaný skrz,
utěsněný kusem gumy a zamáznutý silikonovým lepidlem na akvária.
Ale na epoxy to rozhodně stačí, vypění docela slušně. Ještě zkusím tu
pryskyřici nahřát, aby byla tekutější. Jak se bude odplyňovat Lukopren
Super, to uvidím, až zkusím odlévat nějakou formu.

Duralová deska, pořádně udělaný ventil a těsnění silikonem by jistě
hodně pomohlo. Ale tohle má půvab v tom, že je to za pár šupů, co dům
dal a není na to potřeba víceméně žádné vybavení. Sice jsem ten šroub
vrtal na soustruhu, ale stojanová vrtačka by to nejspíš zvládla taky.

Jednotky jsou celkem jednoduché. 1 Bar = zhruba 100 kPa, 10 mBar =
zhruba 1 kPa, 10 kPa = zhruba 100 mBar)

Zdraví PavelK