Re: [OT] Vakuová komora - dokončení

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Říjen 12 00:29:12 CEST 2006

Tak to gratuluji,
bezne umi kompresor z lednicky kolem 5kPa (0,05 atm, ty jednotky me se..., bezne pouzivam  50 mBar :o)
To je zhruba doporucovana hodnota pro odplyneni, pri vetsim podtlaku totiz nektere slozky zalevacich hmot sublimuji.
Pouzivam klasickou Leyboldku na lednice, ta dela o rad mene a aspon o rad rychleji, z 5kPa na 0,5kPa je to jeste pekny hukot.
Problem je, ze potom uz nektere slozky sublimuji, bubla to stale a po delsi dobe vakuovani se zmeni pomery slozek a hmota treba ani
neztvrdne.
Studena voda 18C vari nekde kolem 1kPa (prosim overit, je to ciste hodnota strelena od boku).
Pokud prilepite na desku tesneni chemoprenem, tak nebude mit snahu utikat dovnitr.
Pouzivam drazku v duralove desce vylitou odlevacim silikonem, ale to uz je skoro profi reseni :o)
Momentalne me chybi "ruce ve vakuu", abych mohl odplynenou zalevaci hmotou zalevat do formy ve vakuu.
Danhard
*******

Zdravím,

pokud by to pro někoho mohlo být užitečné, tak informuji o tom, že ta
laciná vakuová komora o které jsem psal funguje celkem perfektně.

Pro těsnění mezi deskou a skleněným pekáčem jsem s úspěchem použil kus
přírodní gumy o síle 3 mm, kterou prodává Řempo (www.rempo.net). Koupil
jsem to na jejich Web obchodě a promptně dodali během tří dnů.
Potahovaná dřevotříska, použitá jako základní deska není ideálně rovná,
takže je nutné po zapnutí kompresoru to stisknout současně zhora i
zdola, ale pak se to přicucne a už to drží samo. Kohoutky jsem použil
klasické na plyn, těsněné teflonovou páskou.

Dneska jsem to zkusil s vypůjčeným tlakoměrem (schopným měřit víceméně
do 0 kPa) a kompresor ze staré ledničky příjemně překvapil. Bez problémů
se dostal během chvilky na tlak 9.8 kPa a na této hodnotě tlak zůstal.
Někde to asi maličko prosakuje, ale to nevadí, bublinky to odsává jedna
radost.
Mimochodem, tyhle staré kompresory z ledniček jsou nedocenitelný kus
dílenského vybavení. Je to zadarmo a je to neuvěřitelný "soumar", který
odře všechno, umí běžet X dnů v kuse (třeba při vakuovém laminování) a
ani moc nehřeje.
Pokud by někdo měl zájem, můžu to celé vyfotit a někde uveřejnit.

Zdraví PavelK