Re: MECH : soustruh s frézkou ?

kalin.oleg kalin.oleg@seznam.cz
Pátek Říjen 6 08:42:34 CEST 2006

ja patrim medzi hlupakov, ktori za 17k zakupili maly NOEL sustruh.
upozornujem, ze ako ulne neznaly laik. jednoducho som to cely zivot tuzil
mat doma. ked som sa na tom ucil co-to urobit, samozrejme sa mi to
"zakouslo". uz po prvom takomto pripade sa zvacsili vole asi na troch
miestach asi o 1mm. tak som ako technicky zdatny kutil rozobral, nasiel
priciny vole a narezal novy vacsi zavit na uchytenie posuvnej skrutky
suportu. co sa ale nestalo. o 1mm silnejsia skrutka vydrzala priblizne tak 3
kousnuti. potom bola vola viac, nez 0,5mm. ten material, z ktoreho to bolo
vyrobene bolo asi maslo.
tak som to po troch mesiacoch vratil ako uplne nevyhovujuci stroj ani pre
hobby pouzitie. nikto ani nepipol a vratili mi plnu sumu. ja som vsak stale
tuzil po rozumne kupenom sustruhu, takze som hladal. a jejda - te_co ma
zachranilo. mali v akcii zhruba za rovnaky peniaz sustruh asist.
rozdiel medzi tymito dvomi - nebe a dudy.
hmotnost 40 - 140
ozubene kolecka plast - ocel
motor jednosmerny (malo W/regulacia otacok spojita potenciometrom) -
striedavy ( 370W/klinove remene)
celkova pevnost a presnost - neporovnatelna
pr prvom strojku som mal pocit, ze som uplne lavy a ze sa to nikdy nenaucim.
s novym si dovolim povedat, ze mozem konkurovat ucnom na ucnovkach. zatial.
pri tejto prilezitosti by som sa rad opytal, ci existuje nejaka najlepsia
kniha o tom, aky nastroj, ake otacky, tipy a triky...

budem vdacny za akykolvek odkaz.

OK