[OT] MECH Ještě k té vakuové komoře

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Říjen 5 21:32:00 CEST 2006

Zdravím,

tak jsem postavil tlakoměr s LED displejem a zdá se, že ani displej ani
9V baterie nemá s vakuem žádné zásadní trable. V malém eksikátoru jsem
odsál vzduch až na spodní hranici rozlišení tlakového snímače (15 kPa),
odsával jsem ještě dál a nijak mu to neublížilo.

Vyrobil jsem také tu improvisovanou větší komoru (deska, skleněný pekáč
ze Simax skla) a narazil jsem na problém jak to utěsnit.
Zkusil jsem jako těsnění použít klasickou černou gumu o tloušťce 2mm,
ale to netěsní, guma je příliš tuhá a sklo se "nepřicucne".

Netuší někdo, kde koupit nějakou použitelnou gumu, případně co za
materiál by bylo nejlepší použít ? Pohrával jsem si s myšlenkou napatlat
vršek silikonovým lepidlem na akvária a položit na to sklo natřené
nějakou vazelínou, aby se lepidlo přilepilo jen k tomu skleněnému pekáči
a na hraně zůstala vrstvička silikonu, ale zdá se mi to jako nepříliš
systémové řešení. Mám strach, že se to bude loupat, nebude to pořádně
těsnit a asi by se to nelíbilo mojí drahé až v tom pekáči zase bude
chtít vařit.

Zdraví PavelK