MECH : soustruh s frézkou - jak funguje odvalovka ?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Říjen 5 21:15:38 CEST 2006

On Thu, 5 Oct 2006, Wagsoft wrote:

> pro nastroj a suport pak prisuvu obrobku k nastroji. Do univerzalky je
> chycena osa, ze které do boku trci nozik. Na konci je to zprevodovane
> 1:1 nahoru, kde je na druhe ose snek (nad rotujicim nozikem). Ze sneka
> je pak převod na vymenné ozubene (vzorove) kolo se shodnym poctem zubu
> jake ma kolo vyrabene. Na jednu otacku osy s nastrojem se tak polotovar
> otoci prave o jeden zub. To umozni noziku kuchnout mezizubovou mezeru a
> zmizet. Prisuvem casti s polotovarem do zaberu se da regulovat hloubka
> zanoreni noziku do materialu. Vyhoda je nizka cena pripravku, rychlost

Podle Vaseho popisu uz je mi ta fotka jasnejsi. Jeste nechapu jak se
prenasi ten prevod na to obrabene kolo ktere se musi zaroven priblizovat
k tomu noziku. A jak se na tom vyrabi ty snekova kola ?