[OT] UPS na cerpadla

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Říjen 5 16:32:53 CEST 2006

MessageAsi jsme si nerozuměli. Mám starou UPS bez baterie a její zmršené stálenabíjecí obvody nepoužívám. V klidu je zcela odpojená. Když vypadne síť, relé přepne čerpadlo na výstup UPS. S baterií 60Ah vydrží cca (nevím) ale minimálně den. UPS se v tomto režimu spouští jen v "havarijním režimu", kdy termostat (napájený rovněž 12V z aku) s čidlem na výstupu SK sepne, tuším při +35°C. Vyžene se teplá voda a UPS se opět vypne. Nabíjejí aku zajišťuje spínaná nabíječka Pb aku fy BKE.
AZE
  ----- Original Message -----
  From: Kručinský Ladislav
  To: HW-news
  Sent: Thursday, October 05, 2006 2:37 PM
  Subject: RE: [OT] UPS na cerpadla

  Pokud byste chtěl hledět na watty tak doporučím moje řešení:
  UPS je podle mně trochu příliš komplikované zařízení, navíc má stálý odběr. Získal jsem relé na 240 VAC sepnuté bez napájení a přes to přivádím napětí ze starší autobaterie na DC/AC měnič. Je to jakýsi 175W trvalého odběru pro napájení televize v kempu nebo tak... Pokud dojded k výpadku tak mi utáhne na 20 minut čerpadlo i s plynovým kotlem, čerpadlo bez kotle (mám i na tuhá paliva, kvůli němu jsem to pořizoval...) jsem nestopoval. Autobaterka se došťouchne když klesne pod 13V. Je jasné že není nabitá naplno ale myslím, že to stačí. Ostatně už dlouho jsem ji netestoval, budu to muset udělat...

  Kručinský