Spatna vazba v nabijacke Pb z AT zdroja (PE 4/2006)

racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Říjen 5 10:21:18 CEST 2006

Ahoj Miro,

mne by logickejsie vysla spatna vazba do pinu 1 - tak, ako byva bezne -
uprava mi vychadzala jednoducha. Delic z +12, ktory by nahradil delic z +5.
Standardne maju zdroje aj nejake kontroly, takze okrem regulacie z +5 a
obycajne aj z +12 maju este kontroly ( BEZ REGULACIE ) z -5 a -12V,
casto aj z +5, a +12V.
Ak niektore napatie chyba, tak sa zdroj vypina.
Vacsina veci plati aj pre ATX zdroje. Na tych byva +3,3 V robene
najcastejsie z +5V step-down menicom.

Mne sa nie celkom paci ani zapojenie nadprudovej ochrany a vsetkych
dalsich dodanych obvodov. OZ su napajane 0 a +12V. Prudova ochrana
sa hybe na urovni 0V, teda zaporneho napajania OZ, v niektorych
pripadoch aj pod nim.
LM358 v takychto hranicnych podmienkach nie je celkom korektne.
Jednoduchou upravou je mozne napajat OZ z +-12V, ktore na zdroji SU a
netreba ich vyrabat
inym zdrojom. Samozrejme je potrebne
osetrit vystupy z OZ, aby sa nedostalo zaporne napatie na 494-ku.

Dodo