[OT] Bublinky

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Říjen 4 08:23:55 CEST 2006

Saša Svobodová napsal(a):
> Hezký večír,
>
>     já bych také měla ráda jiné starosti, ale co chcete dělat jiného
> když ležíte na lůžku a hypnotizujete infusní set ať už to je konečně za
> váma ? Tak já aspoň koukám na bubliny a přemýšlím proč dělají jednou
> kytičky a jednou řádku a pak se spojí do velké bubliny a jiné jsou vedle
> sebe. A také proč jedna vydrží deset sekund a jiná jen dvě.
>
>     Průvan v tom nebude, v láhvi nefouká :-) Ale ty erupce na slunci
> možná ano, a nebo že by hypnotická síla ? :-)
>
>     Tak budu zítra koukat jinam, abych nemyslela na ptákoviny, Nobelova
> [...]

Jo to znam - chodim 4x do roka na 14dni po 3 hodinach :-((( Ten druhej
tyden je uz k nevydrzeni.

No co se tyka teorie proc a jak probiha zivot bublinky tak se take
priklanim k ruznym nesourodym vlivum - od kosmickeho zareni az treba po
nehomogenitu steny lahve.

A to proc jsou na jednu kapku dve bublinky? IMHO davas do souvislosti
dve nespojitelne veci (spojuje je dle meho jen to ze se oba deje
odehravaji v jedne flasce). To jaky objem se udrzi diky povrchovemu
napeti kapky je urcen prumerem hrdla a i jeho tvarem a povrchem. Stejne
tak to jak velka vzduchova kapka se se udrzi pod hladinou bude urcenou
okolnim hydrostatickym tlakem + to same ohledne parametru hrdla
odvzdusneni. To, ze na to ma hydr. tlak vliv je videt i z toho, ze ke
konci to ma snahu bez korekce ukapavat rychleji.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info