Ako vyberat velkost R v zapojeni s OZ?

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Říjen 3 10:22:56 CEST 2006

To záleží na tom co potřebujete. Pokud za každou cenu chcete snížit spotřebu tak máte pravdu. Já se obvykle snažím o spolehlivost (odolnost proti rušení) a spotřeba pro mě nebývá příliš důležitý parametr. Jestli to vezme 1mA nebo 3mA mě většinou opravdu nezajímá. Takže obvykle volím odpory o řád nebo i 2 nižší. Ale zde opravdu záleží hlavně na tom, kterým parametrům přikládáte hlavní důležitost.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of andrej jancura
Subject: RE:Ako vyberat velkost R v zapojeni s OZ?

Ahoj,

>Špatně čtete, je tam napsáno něco v tom smyslu, že směrem k nižším
>hodnotám R se zvyšuje odběr, směrem k vyšším R se zvyšuje šum a náchylnost
>na rušení.

Tak to som asi prehliadol. Inak s tym sumom a nachylnostou na rusenie ma
napadlo hned, ked som nad tym vecer premyslal.

>Konstruktér si musí zvolit kompromis podle aktuálních požadavků (to už
>je
>moje poznámka). Nějaké jednoznačné pravidlo typu "vraž tam 5 vajec" pokud
>vím neexistuje.

Potom ma napadlo, ze vystupny stupen OZ musi utiahnut cca 10K zataz, co
bude asi dominantny prud. Ide o to, aby odpory v spatnej vazbe zbytocne
nepridavali k vyslednej spotrebe. Svoje uvahy som zakoncil tym, ze odpory
by mali byt radovo vacsie vzhladom na vystupnu zataz OZ, aby zbytocne
nepridavali k vyslednej spotrebe. Uvahy som zakoncil tym, ze by som mal mat
celkovy sucet Rf a Rg asi 100k. Neviem vsak, ci uvazujem spravne.

Andrej