kabely a normy

Neděle Říjen 1 12:35:20 CEST 2006

Asi mate pravdu, ja se vzdalene setkal s vojenskou zabezpecovaci technikou a tam byly pouzity standardni zarovky na napeti okolo 24V se specialne tvarovanou bankou a napajely se proudovym zdrojem. Holt vojenska technika v te době byla ve vleku te ruske, cest vyjimkam.

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of David Kucera
Sent: Sunday, October 01, 2006 12:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: kabely a normy

ano delalo a sem tam dela proudove diky tomu ze se pouzivaly
vybojky z presne definovanymi parametry jako presna vlnova
delka (z duvodu pouzivani zarizeni pro nocni videni) definovany
jas atd. ale v posledni dobe se zacinaji pouzivat svetla
vyuzivajici LED diody a tam se podstatne zmenila spotreba ci
napajeni u vybojek se pouzivaly specialni transformatory ktere
jsou narocne na vyrobu ci presne nastaveni a to nerikam o
navrhu spocitat cele letiste tak aby to fungovalo, dokazalo jen
par vyvolenych

letiste chce po nejake firme vyvinout a dodat svetla hmm a
napadlo vas ze je i vice moznosti treba dnes muze letiste
vlastnit a provozovat i firma pripadne vice firem nebo treba
maly aeroklub mnozstvi atestu ktere jste museli sehnat a asi
sehnali.. myslite ze je to zas tak neresitelny problem ? ze to
zvladne jen neco velkeho jako BAE  ?
take standarty FAA a ICAO znaji ruzne letiste a je obrovsky
rozdil mezi letistmi jako Ruzyn, Brno, Mosnov a treba malym
letistem co ma treba jen 1500 metru dlouhou asfaltovou drahu
nebo treba letistem co ma jen travnatou plochu, take podminky
pro vzlet a pristani se silne lisi jakosto i mnoho dalsich podminek

jinak skuste si zadat do googla airport lights nebo airport led
lights najdete desitky vyrobcu svetel a to nemluvim o
podminkach pro montaz ci zdali splnuji standarty zdali maji
certifikaci nebo zdali jsou jen "kompatibilni" ze standarty
take se kouknete na standary FAA A ICAO ohledna letist

Kručinský Ladislav napsal(a):
> Dovolím si malou připomínku - napájení letištních světel
(aspoň vojenských) se dělalo proudově, nikoliv napěťově. Mělo
to několik pochopitelných výhod - kontrola, kompenzace úbytku
atp. Dneska je sice jiná doba ale stejné fyzikální zákony,
najmě pak ten páně Ohmův.
> Další co mne zajímá: nějaké letiště chce po soukromé firmě
vyvinout a dodat osvětlení ? Když si vzpomenu na množství a
rozsah atestů které jsme museli sehnat, když jsme chtěli
postavit Tamaru poblíž letiště ...

> Kručinský

manipulaci pri